KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS NUSTATYMO VŠĮ ELEKTRĖNŲ PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ATLIEKŲ TVARKYMO ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO VEIKLOS SRITYJE IŠVADA
2018-09-26
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu Nr. IX-904, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601, Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170, įgyvendindami Šakinės korupcijos prevencijos programos Įgyvendinimo 2016-2019 priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro (toliau – Ministras) 2015 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. V-1433, 2.2. priemonę ir siekdami nustatyti VšĮ Elektrėnų pirminės sveikatos priežiūros centro (toliau – Įstaigos), kurios steigėja yra Elektrėnų savivaldybės taryba, veiklos sritis, kuriose galimai egzistuoja įstaigų veiklą veikiantys išoriniai ir (ar) vidiniai ir (ar) individualūs rizikos veiksniai, galintys sudaryti galimybes atsirasti korupcijai, įstaigoje buvo atliktas korupcijos tikimybės (toliau – KT) nustatymas.
Analizuojant veiklą vertinta atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo sritis. Sritis parinkta vadovaujantis Ministro 2018 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. V-717 „Dėl korupcijos tikimybės nustatymo 2018 metais“.
Atsakingas asmuo už korupcijos prevenciją: Gitana Šapranauskienė, kontaktiniai duomenys: el. p.: gitana.sapranauskiene@elektrenupspc.lt tel.: 852858221. Gitana Šapranauskienė atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo srityje nedalyvauja.
Analizuotas laikotarpis nuo 2017 m. III ketv. pr. iki 2018 m. II ketv. pab., pateikiant statistinius duomenis ir vertinant situaciją pagal analizuojamo laikotarpio galiojusius teisės aktus, aktualius įsakymus, nuostatas ir pavedimus.
Ši veikla vertinta vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo klausimynu, patvirtintu Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170, kurio pagalba nustatyta, kad VšĮ Elektrėnų pirminės sveikatos priežiūros centro atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procesas priskirtinas prie sričių, kuriose formaliai egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė (žr. 1 lentelė), kadangi atitinka Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 d. 5 p. numatytą kriterijų.
1 lentelė. VšĮ Elektrėnų pirminės sveikatos priežiūros centro atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo srityje atitikties Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 dalyje numatytiems kriterijams, nustatymas
|
Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 dalyje numatyti kriterijai <Savivaldybės įstaigos veiklos sritis priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, jeigu atitinka vieną ar kelis iš šių kriterijų> |
Taip / Ne * |
1. |
Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika: |
Ne |
1.1. |
Įstaigoje / veikloje |
Ne |
1.2. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese |
Ne |
1.3. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese, viešuosiuose pirkimuose |
Ne |
2. |
Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas: |
Ne |
2.1. |
Įstaigos / veiklos |
Ne |
2.2. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese |
Ne |
2.3. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese, viešuosiuose pirkimuose |
Ne |
3. |
Atskirų <darbuotojų> funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė reglamentuoti (išsamiai reglamentuoti – atsakymas „Ne“, neišsamiai – atsakymas „Taip“)*: |
Ne |
3.1. |
Įstaigos darbuotojų |
Ne |
3.2. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese |
Ne |
3.3. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese, viešuosiuose pirkimuose |
Ne |
4. |
Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu: |
Ne |
4.1. |
Įstaigos veikloje |
Ne |
4.2. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese |
Ne |
4.3. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese, viešuosiuose pirkimuose |
Ne |
5. |
Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo: |
Taip |
5.1. |
Įstaigos veikloje |
Taip |
5.2. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese |
Taip |
5.3. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese, viešuosiuose pirkimuose |
Taip |
6. |
Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija: |
Ne |
6.1. |
Įstaigos veikloje |
Ne |
6.2. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese |
Ne |
6.3. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese, viešuosiuose pirkimuose |
Ne |
7. |
Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta veiklos trūkumų: |
Ne |
7.1. |
Kitose įstaigos veiklos srityje |
Ne |
7.2. |
Viešuosiuose pirkimuose, organizuojant ir vykdant |
Ne |
7.3. |
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese |
Ne |
Atliekant korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimą Įstaigos atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo srityje tam, kad būtų tinkamai įvertinta, koks yra realus korupcijos pasireiškimo tikimybės rizikos laipsnis vertinamoje veiklos srityje buvo išanalizuoti įstaigos teisės aktai, sprendimai:
Veiklos įgyvendinimas.
Per analizuojamąjį laikotarpį Įstaigos veikloje nebuvo užfiksuoti Korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 2 straipsnio 2 dalyje nurodytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų atvejai. Taip pat nebuvo užfiksuoti teisės pažeidimai, už kuriuos numatyta administracinė, tarnybinė (drausminė) ar kitokia teisinė atsakomybė, atvejai.
Per analizuojamąjį laikotarpį Įstaigos darbuotojų įgyvendinami uždaviniai, vykdomos funkcijos, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka buvo apibrėžti, nenustatyta įstatymų ir jų įgyvendinimo teisės norminių aktų ir administracinių aktų kolizijų, priimti administraciniai aktai nuolat peržiūrimi ir, esant poreikiui, koreguojami.
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo proceso srityje vadovaujamasi KT 6 p. nurodytais teisės aktais. Įstatymų ir jų įgyvendinimo teisės norminių aktų ir administracinių aktų koalizos nebuvo nustatytos.
Atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo veikla nėra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu.
Analizuojamu laikotarpiu Įstaiga priėmė savarankiškus sprendimus, susijusius, su atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procesu. Šie sprendimai priimami savarankiškai ir nereikalauja papildomo derinimo su kitomis valstybės ar savivaldybės įstaigomis, nereikalauja kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo. Dėl šio kriterijaus atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo proceso sritis yra formaliai priskirtina prie veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė.
Įstaigos atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo procese nėra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos.
Įstaiga per analizuojamą laikotarpį tvarkė šias atliekas: medicininės atliekos, kodas: 180103.
Per metus Įstaigoje susidaro 497 kg. medicininių atliekų. Jos sutvarkomos vadovaujantis: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 ,,Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 ,,Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo, galiojančiu Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999-07-14 įsakymo Nr. 217 patvirtintomis Atliekų tvarkymo taisyklėmis, 2011-05-03 Nr. D1-367 patvirtintomis Atliekų susidarymo ir tvarkymo apskaitos ir ataskaitų teikimo taisyklėmis, 2018-01-31 įsakymu Nr. D1-73 patvirtinta Tvarkos, kai negalima naudotis Vieninga gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacine sistema, aprašu.
VšĮ Elektrėnų pirminės sveikatos priežiūros centras jokių atliekų savarankiškai netvarko.
2009 m. kovo 9 d. yra sudaryta sutartis ,,Medicininių atliekų šalinimo sutartis“ Nr. 2009/119/548 su UAB,,AV Investicija“ įm. kodas: 300114003, adresas: Puzino gt. 19, Panevežys. Vykdytojas ir vežėjas UAB,,AV Investicija“, gavėjas UAB ,,Transeco“, įm. kodas: 301574549, adresas: Tinklų gt. 2, Panevežys.
2018 m. kovo 2 d. sudaryta ,,Paslaugų teikimo sutartis“ Nr.6/03-18/74 su UAB GPAIS dėl atliekų susidarymo ataskaitos vykdymo elektroniniu būdu, pildant atliekų susidarymo apskaitos žurnalą ir kalendorinių metų ketvirčio atliekų susidarymo apskaitos suvestinės ir praėjusių kalendorinių metų atliekų susidarymo apskaitos metinės ataskaitos suformavimo ir patvirtinimo.
Medicininės atliekos vežėjui perduodamos vieną kartą per mėnesį arba pagal poreikį, esant didesniam medicininių atliekų kiekiui. Medicininių atliekų tvarkymo ataskaitos pateikiamos vieną kartą per mėnesį.
Atliekų tvarkymo pirkimo konkursai įstaigoje skundžiami nebuvo.
Išvados ir rekomendacijos.
Atlikus Įstaigos atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo veiklos srities atitikties Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 d. nustatytiems kriterijams konstatuotina, kad pagal vieną (žr. 1 lentelėje) iš septynių vertinimo kriterijų, reglamentuotų Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 d., VšĮ Elektrėnų pirminės sveikatos priežiūros centro atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo veiklos sritis yra priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė. Pastebima, vien tai, kad veiklos sritis, pagal minėtą vertinimo kriterijų, jei formaliai ir priskirtina prie sričių kuriose egzistuoja didelė korupcijos tikimybė, dar nereiškia, kad yra nustatyta, kad rizika yra reali ir ji yra nevaldoma.
Atlikus atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo veiklos srities vertinimą nustatyta, kad Įstaigoje yra priimti visi teisės aktai būtini įstatymų ir įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų įgyvendinimui. Įvertinta, jog teisės aktuose nustatyta sprendimų priėmimo, veiksmų atlikimo tvarka yra skaidri ir nesuteikia per daug įgaliojimų įstaigos darbuotojams veikti savo nuožiūra. Vertinimo metu neatitikimų teisės aktams nenustatyta. Korupcijos pasireiškimo tikimybė atliekų tvarkymo organizavimo ir vykdymo veiklos srityje gali pasireikšti tik dėl darbuotojų, vykdančių funkcijas šioje veiklos srityje, neatsakingumo, nesąžiningumo, pasinaudojimo tarnybine padėtimi, įgaliojimų viršijimo ar kitų trečiųjų asmenų, dalyvaujančių šioje veiklos srityje, bandymų paveikti valstybės tarnautoją savo naudai.
Atsižvelgiant į vertinimo rezultatus, galima teigti, kad vertintoje veiklos srityje korupcijos pasireiškimo tikimybė egzistuoja minimaliai, nes ji kontroliuojama šią veiklos sritį reglamentuojančiais teisės aktais.
Direktoriaus pavaduotoja ______________ Gitana Šapranauskienė
Pareigos parašas vardas, pavardė
Informacija apie 2020 m. korupcijos prevencijos programos vykdymą
Korupcijos anketų analizė 2020 m.
Korupcijos tikimybės nustatymas 2020 m.
Korupcijos tikimybės nustatymas 2019 m.
Ataskaita apie korupcijos prevencijos 2016-2019 m. programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą 2016 m. I pusmetį.pdf 75.97 kB
Korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimas 2016 m..doc 194.50 kB
Ataskaita apie korupcijos prevencijos 2016-2019 m. programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą 2016 m. II pusmetį.doc 61.00 kB
Korupcijos tikimybės nustatymas 2017 m..pdf 2.38 MB
Ataskaita apie korupcijos prevencijos 2016-2019 m. programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą 2017 m. I pusmetį.doc 62.00 kB
Ataskaita apie korupcijos prevencijos 2016 m.-2019 m. programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą 2017 m. II pusm..doc 61.50 kB
Elektrėnų savivaldybės 2016-2018 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo 2017 m. ATASKAITA.docx 24.39 kB
Pranešimo apie pažeidimą forma
Pranešimą pateikite el. paštu: pranesk@elektrenupspc.lt
1. Direktorius;
2. Direktoriaus pavaduotojas;
3. Vyriausiasis finansininkas;
4. Slaugos administratorius;
5. Dokumentų valdymo ir informacijos koordinatorius vykdantis viešųjų pirkimų funkciją;
6. Pirkimo komisijos nariai;
7. Gydytojas.
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti.
Plačiau apie slapukų ir privatumo politiką.
Funkciniai slapukai (būtini)Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės. |
|
Našumo slapukaiŠie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja. |
|
Reklaminiai slapukaiŠie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą. |